Σάββατο 18 Μαΐου 2019

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος που πραγματοποίησε το Γ2 και του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποίησαν τα Γ1 και Γ3 τμήματα του σχολείου μας, οργανώθηκε μια εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη. Μέσα από τα προγράμματα αυτά μελετήσαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μια διαφορετική οικιστική πλευρά του Πειραιά, που αφορά το νεοκλασικισμό και την belle-epoque των κτηρίων των αρχών του εικοστού αιώνα, αλλά φτάσαμε και σε πολλά περιβαλλοντικά συμπεράσματα και παρατηρήσεις. Με παρουσιάσεις και συζητήσεις εμβαθύναμε στα θέματα που μας αφορούσαν και πραγματοποιώντας μάλιστα το γύρο του Πειραιά είδαμε από κοντά όσα μάθαμε από τη βιβλιογραφία, τραβήξαμε φωτογραφίες και ζήσαμε νοερά την ιστορία του τόπου μας. Ακόμη καταλήξαμε σε συγκρίσεις μεταξύ των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης τόσο στον πολιτιστικό και οικιστικό αλλά και στον γενικότερο περιβαλλοντικό τους τομέα.
Το επόμενο βήμα ήταν να επισκεφθούμε και την πόλη της Θεσσαλονίκης, για να ολοκληρώσουμε τα συμπεράσματά μας. Ξεκινώντας το πρωί της Πέμπτης 11  Απριλίου, στο δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη, επισκεφτήκαμε, αρχικά, το αρχαιολογικό πάρκο Δίον όπου είδαμε ρωμαϊκά λουτρά και το αρχαίο θέατρο. Την ίδια ημέρα, μετά την άφιξη και τακτοποίησή μας στο ξενοδοχείο, κάναμε μια βραδινή βόλτα στο όμορφο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στο Λευκό Πύργο. Την επόμενη ημέρα, επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο της Βεργίνας όπου θαυμάσαμε από κοντά τον τάφο του Φιλίππου Β' και μάθαμε πολλά για τη ζωή των αρχαίων Μακεδόνων.  Έπειτα θαυμάσαμε την όαση πρασίνου στο άλσος του Αγίου Νικολάου, ενώ λίγο αργότερα βρεθήκαμε στην Παναγία Σουμελά, σε έναν χώρο που το τοπίο ήταν ομιχλώδες και επικρατούσε θρησκευτική κατάνυξη. Επιστρέφοντας στη Θεσσαλονίκη, είδαμε την αψίδα του Γαλερίου και το ξεχωριστό κτίσμα της Ροτόντας και η βραδιά μας έκλεισε με  περίπατο στην πλατεία Αριστοτέλους. Το επόμενο πρωί πήγαμε στο Οχυρό Ρούπελ, κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, όπου περπατήσαμε μέσα στις υπόγειες στοές. Αργότερα περπατήσαμε στη Λίμνη Κερκίνη και μετά επισκεφτήκαμε το σπήλαιο Αλιστράτη που ξεχωρίζει παγκοσμίως. Η απογευματινή μας βόλτα στην πόλη της Θεσσαλονίκης περιελάμβανε επίσκεψη στο ναό του πολιούχου Αγίου Δημητρίου καθώς και  στον ιερό ναό της Παναγίας της Αχειροποιήτου. Πριν αναχωρήσουμε από τη Θεσσαλονίκη, επισκεφτήκαμε το μουσείο της πόλης, κάναμε βόλτα στο λιμάνι και ανεβήκαμε ψηλά στο Λευκό Πύργο. Αποχαιρετήσαμε τη Θεσσαλονίκη και στο δρόμο για τον Πειραιά επισκεφτήκαμε το γραφικό χωριό του Αγίου Παντελεήμονα περπατώντας στα μικρά πέτρινα στενά του.
Αυτό που δε θα ξεχάσουμε ποτέ από αυτή την εκπαιδευτική εκδρομή είναι το μοναδικό σπήλαιο Αλιστράτη με τους μαγευτικούς σταλαγμίτες και σταλακτίτες και τα σπάνια χαρακτηριστικά που το καθιστούν από τα πιο ξεχωριστά στον πλανήτη. Δε θα ξεχάσουμε επίσης και τις μαγικές βόλτες στη Θεσσαλονίκη σε μια ξεχωριστή και άκρως ζεστή ατμόσφαιρα. Η συγκεκριμένη εκδρομή εκτός από αξέχαστες στιγμές διασκέδασης, μας χάρισε γνώσεις κι εμπειρίες που έδεσαν αρμονικά με τις γνώσεις της μελέτης που είχαμε κάνει.  Τι πιο όμορφο αποχαιρετώντας το πρώτο στάδιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να φεύγουμε γεμάτοι γνώσεις, εμπειρίες και αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν πάντα!